Så funkar Synpunkta

Såhär använder du Synpunkta

Du kan använda webbplatsen för att skicka synpunkter direkt till Göteborgs Stad. Du skriver din synpunkt i Synpunktas formulär. Formulärets frågor hjälper dig att få med viktig information.

När du har skrivit klart skickas din synpunkt till Göteborgs Stads Kontaktcenter, så att den registreras. Alla synpunkter skickas till Kontaktcenter, oavsett vad de handlar om. Kontaktcenter ska sedan skicka din synpunkt till rätt person i Göteborgs Stad.

Det är Göteborgs Stad som ska svara dig, om du har lämnat dina kontaktuppgifter.

Läs gärna Synpunktas villkor innan du skickar en synpunkt via formuläret.

Du kan vara anonym

Du väljer själv om du vill skriva ditt namn och dina kontaktuppgifter i formuläret. Det betyder att du kan vara anonym när du skickar din synpunkt.

Guider och fördjupning

På webbplatsen finns guider med tips och råd om vad man kan göra när man har varit med om något dåligt med koppling till kommunens verksamheter och service.

En del av guiderna tar upp sådant som är specifikt för Göteborgs Stad, men många av tipsen kan du använda även om du vill skicka en synpunkt till en annan kommun.

För dig som vill veta mer, finns fördjupningsartiklar med information om vilka lagar och regler som gäller, om vad du kan förvänta dig när du har skickat en synpunkt och vart din synpunkt tar vägen.